اقدامات دریافت‌کنندگان‌سکه مکلّف به تسلیم اظهارنامه الکترونیک

 

 

دانلود سند
مالیات دریافت کنندگان سکه

پرسش(2)

دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که مکلف به تسلیم اظهارنامه الکترونیک می‌باشند، می‌بایست چه اقدامی انجام دهند؟

پاسخ

دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که مکلف به تسلیم اظهارنامه الکترونیک اشخاص حقیقی می‌باشند، در صورتی که ثبت نام الکترونیک مربوط به خرید سکه در سال‌های گذشته داشته باشند می توانند از آن به منظور ارسال اظهارنامه الکترونیک شخص حقیقی استفاده نمایند. در غیر این صورت می‌بایست یک ثبت نام جدید (با شماره پستی محل سکونت) انجام داده سپس با آن ثبت نام اقدام به ارسال اظهارنامه الکترونیک نمایند.

مودیان گرامی نباید با ثبت نام الکترونیکی که متعلق به دیگر فعالیت‌های آن‌ها می‌باشد، اقدام به ارسال اظهارنامه الکترونیک برای فعالیت خریدار سکه نمایند.

برای انجام ثبت نام الکترونیک پس از ورود به پرتال ثبت نام، از سمت چپ صفحه دکمه «نمایش و ویرایش اطلاعات» را بزنید، سپس مراحل زیر را انجام دهید:

۱- از زبانه «اطلاعات پایه» (که به طور پیش‌فرض انتخاب است) و از قسمت اطلاعات پایه و اولیه، بر روی دکمه «ویرایش اطلاعات پایه» کلیک نمایید و در صفحه جدید اطلاعات خواسته شده (به خصوص کادرهایی که اطلاعات درخواستی آن‌ها اجباری می‌باشد) را مطابق تصویر زیر پر کنید.

مالیات دریافت‌کنندگان‌سکه

دقت نمایید که «نوع فعالیت» را تجاری و «عنوان واحد/شهرت کسبی» را خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وارد نمایید.

در قسمت مربوط به «اتحادیه صنفی ذیربط» (فلش زرد رنگ) گزینه «فاقد اتحادیه» را جستجو و انتخاب نمایید.

در پایان از فعال بودن تیک «مالیات سکه: من خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هستم.» اطمینان حاصل کرده و دکمه «ثبت» را بزنید.

۲- حال در زبانه «فعالیت‌ها»، از قسمت «لیست فعالیت‌ها بر اساس استاندارد آیسیک ۵» دکمه «افزودن فعالیت جدید» را بزنید. در صفحه «ایجاد و یا ویرایش فعالیت‌‎ها» و در کادر «جستجو در عناوین کدها» کلمه «سکه» را وارد و دکمه «جستجو» را بزنید. سپس از لیست نمایش داده شده فعالیت‌های جنبی واسطه‌گریهای مالی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر / خرید سکه از بانک مرکزی [J۶۷۱۹۰۰۷] سطح ۵ را انتخاب کنید. در کادر «شرح فعالیت» «خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» و در کادر «درصد فعالیت» عدد ۱۰۰ را وارد نموده، در پایان دکمه «ثبت» را بزنید.

مالیات دریافت‌کنندگان سکه

۳- مجددا در زبانه «فعالیت‌ها» و از قسمت «لیست فعالیت‌ها بر اساس اینتاکد» دکمه «افزودن فعالیت جدید» را بزنید. حال در صفحه «ایجاد و یا ویرایش فعالیت‌‎ها» در قسمت جستجو با وارد کردن اینتاکد «۲۲۰۰۰۵۳» یا عبارت «معاملات سکه» و سپس زدن دکمه «جستجو»، از لیست نمایش داده شده فعالیت معاملات سکه توسط سایر اشخاص-خرده فروشی [۲۲۰۰۰۵۳] را انتخاب نمایید.سپس مانند تصویر زیر پس از وارد کردن عبارت «خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» به عنوان «شرح فعالیت» و عدد ۱۰۰ برای «درصد فعالیت» بر روی دکمه «ثبت» کلیک نمایید.

در نهایت پس از تکمیل اطلاعات اقدام به ارسال اظهارنامه مالیاتی نمایید.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد